יחסית לשכנותיה, חולון וראשון לציון, מספר הפרויקטים המקודמים בעיר בת ים נמוך. מלבד זאת, גם קצב ההתחדשות העירונית בעיר בת ים איטי. רק כ-16% מסך הפרויקטים המקודמים נמצאים בתהליכי בנייה או שכבר אוכלסו. לעומת זאת, קרוב ל-70% מהבקשות ממתינות לאישורי תמ"א 38.
מרבית הפרויקטים מרוכזים במרכז העיר, והשאר בדרום מערב וצפון מערב העיר. דווקא בשכונות רמת הנשיא ורמת יוסף, בהן מתחמי מגורים רבים ישנים ורעועים, מקודמים מעט מאוד פרויקטים. קרוב ל-90% מהפרויקטים הם במסגרת תמ"א 38/1 לחיזוק הבניין.
בתקופת כהונתו של ראש העיר, יוסי בכר, נראה היה כי עמדנו על פתחה של התעוררות בתחום ההתחדשות העירונית בבת ים. מעבר להצהרותיו של בכר על פעילותו לקדם את הנושא, בשנה האחרונה הוקמה בעיר מנהלת התחדשות עירונית ואף הייתה גדילה באישור יחידות הדיור. אם ב-2010 אושרו בסך הכול 58 יחידות דיור, ב-2017 אושרו 700 יחידות דיור, גדילה של מאות אחוזים. בנוסף, בת ים זכתה השנה בתמריץ של 6 מיליון ש"ח עבור הגדלת יחידות דיור.
תוכנית המתאר העירונית של בת ים מקנה ליזמים זכויות בנייה נרחבות, ובכך יתאפשר מימושם של פרויקטים רבים. בעיר אשר מאופיינת בבנייה נמוכה ונושקת לחוף הים, כל בניין חדש וגבוה מקבל נוף לים, ומעלה את ערך הדירות. זו כנראה הסיבה לכך שמספר היזמים הפעילים בעיר הוא גבוה באופן יחסי למספר הפרויקטים המקודמים בה. בת ים הגדירה בשני העשורים הקרובים יעד לתוספת של עד 24 אלף יחידות דיור, כאשר 75% מהם יהיו במסגרת התחדשות עירונית. אך נראה כי כניסתו של צביקה ברוט לתפקיד ראש העיר עומדת להאט שוב את הקצב. טרם כניסתו לתפקיד, טען ברוט כי התחדשות עירונית נעשתה בבת ים עד כה ללא תכנון יעיל ומבלי להכין תשתיות מתאימות. ברוט הכריז כי לאחר שייבחר בכוונתו לא לאשר מכירת קרקעות עירוניות למגורים, עד שיבוצעו הכנות מתאימות מבחינת התשתיות. הכנות אלו כידוע, אורכות שנים רבות.
סגור